ACHARK AL AWSAT PDF

Asharq Al Awsat’s daily articles are at your finger tips. Content is split into meaningful sections, allowing you to quickly locate your favorite news. The App is . Listen live to Radio Al shark Al awsat (إذاعة الشرق الأوسط) and more than online radio stations for free on Easy to use internet radio. The latest Tweets from ACHARK ALAWSAT (@MaissounAchark).

Author: Mikarg Kagaktilar
Country: Ghana
Language: English (Spanish)
Genre: Relationship
Published (Last): 18 November 2014
Pages: 198
PDF File Size: 16.28 Mb
ePub File Size: 10.92 Mb
ISBN: 586-2-64318-280-9
Downloads: 82471
Price: Free* [*Free Regsitration Required]
Uploader: Vibar

A pioneer of the “off-shore” model in the Arabic press, the paper is often noted for its distinctive green-tinted pages. The New York Times in called Asharq al-Awsat “one of the oldest and most influential in the region”.

achark al awsat pdf

Launched in London inand printed on four continents in 14 cities. The paper’s first editor-in-chief Jihad Khazen, [9] now a columnist and editor emeritus for the rival pan-Arab daily Al-Hayatgave credit to Hisham Hafizwith the subsequent support of his brother Mohammed Ali Hafez, for the initial idea of establishing an Arabic-language newspaper in London. After the news of the paper’s first big scoop regarding the formation of the U. Central Command for the Middle Eastthe still new newspaper made its name through the controversy surrounding the Egypt—Israel Peace Treaty.

Then, Sadat held a press conference with the new Asharq Al Awsat bureau chief by his side in which the Egyptian president attacked the newspaper and its stance toward the peace process in general, citing his suspicions of the bureau chief’s “high” salary, and accusing Prince Fahd of using the newspaper as a weapon against Egypt and the Egyptian president personally.

Khazen later reminisced about the events, saying: Former editor was Tariq Alhomayed whose leadership earned mixed reviews as it was associated with much criticism of Asharq Al-Awsat. Though the newspaper is owned by Faisal bin Salmanand is considered more pro-Saudi than rival Al-Hayat[17] Asharq Al-Awsat has billed itself as the “leading international Arabic paper,” as it was the first Arabic daily to use satellite transmission for simultaneous printing in a number of sites across the world.

The paper’s chief competitors in Saudi Arabia are Al Hayat and Okaz ; globally, its chief competitor is Al Hayatthough it is often paired with Al-Quds Al-Arabi which is considered to be its polar opposite. The highlight of that phase was when the paper published three reports about the Qatari Prime Minister Sheikh Hamad bin Jassim al-Thani’s trip to an Arab foreign ministers’ conference in Beirut during the Lebanon conflict in August When Sheikh Hamad denied the allegations in the first story, Asharq Al Awsat printed a second article, accusing him of lying.

  GRCKO SRPSKI RECNIK PDF

A third piece, written by Alhomayed himself, repeated the claims. However, in JulyAlhomayed stated that the allegations were untrue and apologized at the High Court in London “for any embarrassment” caused.

Sheikh Hamad’s solicitor, Cameron Qwsat, said: Allegations of that nature at that time could have been damaging to him and Qatar. The paper has accepted that it got it wrong. My client is happy with that—there was never anything more in it for him than getting xwsat admission.

However, on another occasion Asharq Al Awsat was accused of publishing a false interview regarding football club Portsmouth. The following day The Guardian mentioned achar the interview was actually true.

Critics of Alhomayed claim he bans Asharq Al Awsat writers who are highly acuark of Saudi Arabia or its allies, although the allegations were never on solid ground except once for Mona Eltahawywho wrote she was banned [21] however, she was the one who stepped down. However, Al-Rashed’s banning caused quite an international stir in mid-September and Alhomayed told AFP that the newspaper never banned him—though nothing official was reported about the matter until 16 September when the paper quoted al-Rashed saying that he voluntarily stopped writing for them.

Alhomayed’s era witnessed some major Saudi-related stories being ignored or censored.

achark al awsat pdf – PDF Files

assat For example, under Alhomayed Asharq Al Awsat completely ignored the story of the Saudi princess who was granted asylum in the UK after facing death threats in her country for giving birth to ‘love-child’ of a British citizen [25] and the trial of a Gay Saudi Prince who murdered his servant in Under Alhomayed as well, Asharq Alawsat ignored many sensitive stories relating to Saudi Allies, such as the United Arab Emirates as it didn’t report on the infamous scandal of Emirati Sheikh Issa Bin Zayed who appeared torturing one of his workers [27] in a home-video which was leaked to the media.

One example acyark Alhomayed’s perceived bias towards his Arab allies was shown when he joined other Arab newspaper columnists in labeling US President Barack Obama as the lead contributor for Syria’s ongoing crisis for not accepting requests to take military action in Syria. Furthermore, Alhomayed was accused of having double standards for not reporting freely about his own country but having his reporters say as they wish about other, this was one acjark the examples that Hafiz Al Merazi, a TV presenter for Al Arabiya, used on live TV to portray bias in the Saudi-owned media outlets, such as Asharq Achaek Awsat.

  ARHUSKA KONVENCIJA PDF

InAsharq achaark issued a report regarding Arba’een pilgrimage which was proven to be false, according to Agence France-Presse. WHO “slammed” the allegations of Asharq al-Awsat and condemned mentioning its name in what it called an “unfounded” news.

In a TV interview, she said that they were “consulting with the Iraqi ministry of health on possible legal action against the paper. From Wikipedia, the free encyclopedia.

Retrieved 25 April Who’s Who in the Arab Media”6 February Media and Publishing Sector”. Archived from the original on 25 May Retrieved 16 February Archived from the original on 22 April Archived from the original on 27 June Retrieved 7 April The First “Scoop ” “.

Zchark Arab Mass Media: Newspapers, Radio, and Television in Arab Politics.

Retrieved 26 February Archived from the original on 28 January Archived from the original on 6 October Retrieved 14 December Archived from the original on 3 April Retrieved 7 January Retrieved 26 June Who’s Who in the Arab Media”February 6, Retrieved 4 April The Jewish Chronicle Onlineaccessed 16 November Arab News 4 Augustaccessed 16 November Gulf News 16 SeptemberRetrieved 16 November The IndependentRetrieved 16 November Daily Mail 20 OctoberRetrieved 16 November Retrieved 23 November Retrieved from ” https: Publications established in Arabic-language newspapers Awwsat published in Saudi Arabia Arab media Newspapers published in London Daily newspapers published in the United Kingdom.

Webarchive template archiveis links Use dmy dates from January Pages using deprecated image syntax Articles containing Arabic-language text All articles with unsourced statements Articles with acyark statements from July Articles with unsourced statements from July Articles with Arabic-language external links Official website different in Wikidata and Wikipedia Wikipedia articles with GND identifiers.

Views Read Edit View history.

In other projects Wikimedia Commons. This page was last edited on 16 Mayat By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy.

Front page of Asharq Al-Awsat. Saudi Research and Marketing Group.